איך לבחור מעיל לאופנוע?

 

dainese-super-speed-pelle-25873_0

אחרי קסדת אופנוע, מעיל הוא הדבר החשוב ביותר שרוכב צריך לקחת בחשבון.
זכור – אין שלדה, אין פגוש ואין כרית אוויר שיכולים להגן עליך, אתה רוצה להגן על פלג הגוף העליון שלך במקרה הלא – לא סביר של החלקה או התרסקות.

הנה כמה טיפים מהירים על איך לקנות מעיל אופנוע.
עור, טקסטיל או רשת
מעיל עור זה סטייל נקודה! מעיל עור מציע גם את ההגנה הטובה ביותר במקרה של החלקה, אבל צריך לקחת בחשבון שמעיל לאופנוע מעור הוא כבד ולא נושם אז לחורף הוא מעולה אבל לקיץ פחות. לעיתים קרובות מעיל עור יותר יקר מהחלופות –טקסטיל ומעילי רשת. טקסטיל ומעילי רשת לאופנוענים הם קלים הרבה יותר, נושמים ומעולים לקיץ החם אבל, לא מציעים את אותה הגנה כמו עור, במקרה של החלקה.

המלצה – אם אין בעית תקציב – מעיל עור לחורף ומעיל קליל יותר לקיץ. אם יש בעית תקציב – תשיגו תקציב.

שריון גוף
המגנים שבמעיל זה ההגנה היחידה על פלג הגוף העליון של הרוכב. ולכן מעיל ממוגן חשבו ביותר. מעילי אופנוע בדרך כלל מציעים מגנים מובנים למרפקים ולכריות הכתפיים. חלקם אפילו כוללים מגן אחורי, או לפחות להכניס שרוול מגן אחורי. שריון גוף זה יכול להיות תפור כבחלק מהמעייל או להסרה באמצעות הוספת כיס או סקוטש שנוחים לשטיפה עתידית.

המלצה – מגנים נשלפים ולא לוותר על הגנה לגב.

אוורור
בדיוק כמו עם קסדת האופנוע, חשוב לשקול אוורור נאה למייל האופנוע שלך.אין דבר גרוע יותר מלהיות תקוע ברמזור בחום הלוהט ביום הקיץ חם. למרות שאתה תרוויח אחלה אוורור עם מעיל טקסטיל או רשת, אבל זה כנראה לא יהיה מספיק. מעילים רבים מציעים רוכסן אוורור לאורך כל דרך, לרבות לצדדים, בתי השחי, כתפיים, וגב.

המלצה – אקסטרה רוכסני אוורור למעיל הקיץ

גשם
עבור אותם נשמות אמיצות והרפתקניות שמחפשים לרכב בגשם, מעילים רבים מגיעים מרופדים בחומרים עמידים גשם אחרים גורטקס או כדי לסייע לשמור אותך יבש.

המלצה – פעם בחיים לנסות לסוע עם מעיל רשת בחורף

האמא של ההמלצות
תמדדו בארץ, אם המחיר הגיוני תקנו בארץ, במקביל תבדקו את המחיר בחנויות שהמלצנו קודם במדריך של קניית קסדה מחול באתרים מגרמניה – fc-moto או motoin, ותזמינו את המידה הנכונה. בניגוד לקסדה מעיל אפשר גם להזמין ללא חשש מאיביי אין עניינים של תקנים, אבל במחיר הכולל קחו בחשבון שבחנויות מגרמניה מורידים 19% מהמחיר שמוצג בגלל שאנחנו מישראל (אנחנו משלמים בדואר את המעמ שלנו בכל מקרה אחר כך כ- 18% תלוי ביאיר לפיד…)

כמה מעילים שאהבנו:

Dainese-SUPER-SPEED-Pelle

Spidi-T-2-Leather-Jacket

Dainese-AIR-FLUX-TEX-Jacket

Berik-Break-Leather-Jacket

Alpinestars-Dual-Air-Jacket